Program lojalnościowy – ważniejszy, niż myślisz

O przydatności programów lojalnościowych nie trzeba nikogo przekonywać. W dobie zakupów internetowych lojalnościówki mają jeszcze jedną zaletę – są spoiwem świata online ze światem offline.

50% Polaków kupuje online, a od 20 do 33% postępuje w sposób opisywany jako odwrócony efekt ROPO (więcej o Efekcie ROPO) – do sklepów przychodzą oglądać produkty, a kupują online.

Jak w takiej sytuacji sprawić, by klient wrócił do sklepu lub zrobił zakupy w sklepie online danej sieci, a nie u konkurencji? Pomoże dobrze zaprojektowany program lojalnościowy.

W Polsce do uczestnictwa w różnego rodzaju programach lojalnościowych przyznaje się ponad 75% klientów. Połowa badanych deklaruje, że woli dowiadywać się o programach podczas wizyty w sklepie i wtedy się do nich przyłączać. Projektantów programów oraz obsługa mają więc istotne pole do wykorzystania – klienta trzeba umiejętnie zachęcić, a więc i sam program musi oferować konkretne korzyści.

Jakich korzyści oczekuje klient od programu lojalnościowego? Przede wszystkim dobrych ofert cenowych, prostego, zrozumiałego schematu oraz szybkich nagród i bonusów wysokiej jakości.

Najbardziej oczekiwana forma uczestnictwa w programie lojalnościowym to wejście w posiadanie plastikowej karty, którą trzeba okazać w odpowiednim momencie. Klienci korzystają też chętnie z onlinowych kuponów rabatowych, Wydaje się, że to najprostszy sposób, by zachęcić klienta do zakupów w naszym sklepie online po odbyciu wizyty w sklepie stacjonarnym.

 

Źródło:  Raport “Future of shopping. Latest trends in retail. Today and 2030”.

Poznaj PeekQuicka

Innowacyjną platformę do zbierania informacji z rynku.

Dowiedz się więcej

PeekQuick wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies), które usprawniają działanie serwisu. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. W innym wypadku ciasteczka będą umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Wszystko jasne!