Program lojalnościowy – ważniejszy, niż myślisz
O przydatności programów lojalnościowych nie trzeba nikogo przekonywać. W dobie zakupów internetowych lojalnościówki mają jeszcze jedną zaletę – są spoiwem świata online ze światem offline.
50% Polaków kupuje online, a od 20 do 33% postępuje w sposób opisywany jako odwrócony efekt ROPO (więcej o Efekcie ROPO) – do sklepów przychodzą oglądać produkty, a kupują online.
Jak w takiej sytuacji sprawić, by klient wrócił do sklepu lub zrobił zakupy w sklepie online danej sieci, a nie u konkurencji? Pomoże dobrze zaprojektowany program lojalnościowy.
W Polsce do uczestnictwa w różnego rodzaju programach lojalnościowych przyznaje się ponad 75% klientów. Połowa badanych deklaruje, że woli dowiadywać się o programach podczas wizyty w sklepie i wtedy się do nich przyłączać. Projektantów programów oraz obsługa mają więc istotne pole do wykorzystania – klienta trzeba umiejętnie zachęcić, a więc i sam program musi oferować konkretne korzyści.
Jakich korzyści oczekuje klient od programu lojalnościowego? Przede wszystkim dobrych ofert cenowych, prostego, zrozumiałego schematu oraz szybkich nagród i bonusów wysokiej jakości.
Najbardziej oczekiwana forma uczestnictwa w programie lojalnościowym to wejście w posiadanie plastikowej karty, którą trzeba okazać w odpowiednim momencie. Klienci korzystają też chętnie z onlinowych kuponów rabatowych, Wydaje się, że to najprostszy sposób, by zachęcić klienta do zakupów w naszym sklepie online po odbyciu wizyty w sklepie stacjonarnym.
Źródło: Raport “Future of shopping. Latest trends in retail. Today and 2030”.