Klient w social media – czy jesteś przygotowany?
Coraz więcej klientów używa social mediów nie tylko dla rozrywki, ale jako głównego kanału komunikacji z firmą. Czy Twój biznes jest na to przygotowany? Jeśli nie, czas się zastanowić nad polityką firmy! Social media to nie tylko sposób na zdobycie nowych klientów, to również droga to przywiązania do siebie klientów lojalnych oraz szansa na szybsze i sprawniejsze reakcje w sytuacjach kryzysowych.
Klient i marka przez wielkie M
Modus operandi wielkich, światowych marek i sieci różni się od sposobu działania mniejszych firm. Dominujący rynkowi gracze też kiedyś zaczynali. Warto więc skorzystać z ich doświadczenia i oszczędzić sobie kilku (czasem kosztownych) błędów.
Obsługa klienta? Bajkowa!
Fachową poradę w zakresie obsługi klienta można znaleźć w bardzo niecodziennych miejscach… Tym razem, z odsieczą wszystkim sprzedawcom, konsultantom i innym osobom pracującym na co dzień z klientem przybywają bohaterowie z dzieciństwa. Zobacz, jak Kubuś Puchatek, Gucio, Smerfy i inni mogą Ci pomóc w kontaktach z klientem.
Perfekcyjna obsługa klienta. Czyli jaka?
Jak podnieść poziom obsługi klienta? Właściwa organizacja i odpowiednie narzędzia są bardzo ważne, ale żeby osiągać pożądane efekty, trzeba najpierw zrozumieć konsumenta i jego oczekiwania. O dziwo, nie zawsze chodzi o to, żeby wszystko szło po jego myśli.
5 typów niezadowolonych klientów i jak sobie z nimi radzić, cz.2
Zgodnie z obietnicą, wracamy do omawiania pięciu najbardziej popularnych typów niezadowolonych klientów. O dwóch typach – kliencie łagodnym i kliencie agresywnym – przeczytasz tutaj. Dzisiaj mamy dla Ciebie charakterystykę pozostałych trzech typów klientów – klienta luksusowego, oportunisty i malkontenta.
5 typów niezadowolonych klientów i jak sobie z nimi radzić, cz.1
Każdy nieszczęśliwy klient jest nieszczęśliwy na swój sposób i przeważnie również przekonany, że spotkała go wyjątkowa niesprawiedliwość. Czasem to prawda (w końcu każdy popełnia błędy), a czasem kwestia przypadku lub nieporozumienia. Na szczęście, skarżących się klientów łatwo podzielić na 5 podstawowych kategorii.
Customer experience – punkty styku
Potocznie, doświadczenie klienta kojarzy się z samym procesem sprzedaży. Faktycznie jednak zaczyna się ono dużo, dużo wcześniej – w momencie styku Twojej marki z klientem i jego oczekiwaniami. Dlatego proces budowania doświadczenia klienta można podzielić na trzy etapy: przed zakupem, w jego trakcie i po zakupie.
7 sposobów na obsługę klienta w e-commerce
Czy sklepy i firmy, oferujące swoje usługi online, mogą zadbać o klienta równie dobrze, jak tradycyjne biznesy? Nie daj się zwieść brakiem bezpośredniego kontaktu z klientem w e-commerce! Jest wiele sposobów na to, żeby doświadczenia konsumenta w styku z firmą online były wybitne i zachęcały do powrotu. Aby zadbać o dobre CX zastosuj się do poniższych wskazówek.
5 fundamentów doświadczenia klienta
Zanim zaczniesz szukać powodów niezadowolenia klientów w drobiazgach, spójrz na swój biznes całościowo i zbadaj jego fundamenty. Dopiero kiedy zobaczysz, że któryś z elementów nie działa jak powinien, zacznij drążyć, by znaleźć faktyczną przyczynę niepowodzenia. Pamiętaj, żeby podczas tego procesu nie pomylić rzeczy ważnych dla Ciebie, z tymi ważnymi dla klienta.
Podstawy obsługi klienta: mowa ciała
Bezpośrednia obsługa klienta to nie tylko słowa! Klient nie odbiera Ciebie i Twoich pracowników tylko i wyłącznie przez to, co słyszy. Jest uważnym obserwatorem, którego nie da się oszukać z pomocą nawet najbardziej uprzejmych scenariuszy rozmowy.