Noworoczne postanowienia, które zwiększą satysfakcję klientów

Masz problem z dotrzymywaniem noworocznych postanowień? Tym razem będzie inaczej. Dlaczego? Bo zadowolony klient to lepszy biznes i większe przychody, a tego w Nowym Roku życzymy sobie wszyscy.

Niech 2015 rok będzie dla Ciebie Rokiem Klienta!

1. Zamiast odpowiadać, rozwiązuj problemy.

Czy to oznacza, że masz się nie odzywać do klienta? W żadnym wypadku! Odpowiedzieć na zapytanie czy problem musisz zawsze, ale zwróć uwagę w jaki sposób to robisz. Czy tylko uprzejmie przytakujesz, żeby pozbyć się zagadnienia, czy faktycznie skupiasz się na problemie klienta, jak na swoim i starasz się go rozwiązać? W Nowym Roku wypróbuj drugie podejście – szczera empatia wobec konsumentów na pewno się opłaci.

2. Mierz, licz i sprawdzaj.

Satysfakcję Twoich klientów da się zmierzyć, więc nie zadowalaj się stwierdzeniem, że „na oko” wszystko jest w porządku. Zwróć się do firmy badawczej i sprawdź, czy Twoi klienci faktycznie są tak zadowoleni, jak sądzisz. Spojrzenie prawdzie w oczy może być trudne, ale wyniknąć mogą z tego tylko zmiany na lepsze.

3. Wyjdź do klienta.

Zamiast czekać na uwagi lub skargi, w 2015 roku obserwuj swoich klientów aktywnie – zadawaj pytania, zaangażuj, sprawdź, co piszą o Tobie w social mediach i w Internecie. Znajdź drażniące drobiazgi i bolączki, a następnie je napraw. Pokaż klientom, że czytasz w ich myślach.

4. Konsekwencja przede wszystkim.

Jeśli czytujesz naszego bloga to wiesz, że kwestia konsekwencji wypływa w tekstach dość często. Dlaczego? Bo to jeden z najważniejszych elementów kształtowania idealnego doświadczenia klienta. Nie pozwalaj sobie ani pracownikom na lenistwo, czy „złe dni” w stosunku do klientów. W ten sposób możesz zaprzepaścić miesiące pracy. Niech w 2015 roku satysfakcja Twojego klienta będzie zawsze numerem jeden.

5. Zatrudnij odpowiednich ludzi.

Rektrutacja i zmiany w szeregach pracowniczych mogą być stresujące i kosztowne. Nie namawiamy Cię do masowych zwolnień i masowych reorganizacji!:) Zastanów się po prostu, czy zatrudniasz odpowiednich ludzi do pracy z klientem. Czy są sympatyczni, empatyczni, cierpliwi i nastawieni na rozwiązanie problemów i niesienie pomocy? Jesli mają z tym problemy, jeśli popełniają błędy, skup się na ich szkoleniu, wynagradzaj sukcesy i swoją postawą podkreślaj, że klient jest zawsze najważnieszy. Jeśli to nie pomoże, pamiętaj, że właściwi ludzie na właściwych miejscach są kluczem do dobrze funkcjonującego biznesu. Sprawdź, czy Twój zespół spełnia ten warunek.

Dotrzymanie postanowień może być i na pewno będzie pracochłonne, ale gwarantujemy, że na efekty nie będziesz długo czekać. Samych sukcesów, dobrych opinii i zachwyconych klientów – tego życzymy Ci w Nowym Roku!

Poznaj PeekQuicka

Innowacyjną platformę do zbierania informacji z rynku.

Dowiedz się więcej

PeekQuick wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies), które usprawniają działanie serwisu. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. W innym wypadku ciasteczka będą umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Wszystko jasne!