8 sposobów, by pokazać, że doceniasz klienta, cz.2

Czy wiesz, jak w sposób fachowy, autentyczny i przemyślany sprawić, by klient poczuł się doceniony, a przez to chętniej wracał i polecał Twoje usługi lub produkty innym? Jeśli nie – czytaj dalej!

Pierwsze cztery pomysły na drobne zmiany, które możesz wprowadzić samodzielnie (z korzyścią dla klienta, a zatem i poziomu dochodów) możesz poznać TUTAJ. Dziś kolejne cztery kroki do zadowolenia klienta.

Zaczynamy!

1) Informuj klientów o dużych zmianach.

To dobry sposób, by nawet na odległość nawiązać z klientami prawdziwą, szczerą relację. Masz rację, jeśli sądzisz, że klienci nie mają czasu i nie będą się przejmować drobnymi zmianami zachodzącymi w Twojej organizacji. Jeśli jednak dzieje się coś, co może mieć wpływ na sposób funkcjonowania Twojej firmy, a zatem i sposób funkcjonowania Twoich klientów, podziel się z nimi koniecznie informacją na ten temat. To prosty sposób na utrwalenie zaufania i zapobieganie ewentualnym rozczarowaniom, które mogłyby płynąć z zaskoczenia zmianami.

2) Przyznawaj się do błędów.

Błędy się zdarzają. Zamiast je ukrywać, przyznawaj się do nich otwarcie (choć niekoniecznie nachalnie) i skup się na ich skutecznym naprawieniu. To najlepszy sposób by – zamiast tracić – wzmacniać zaufanie klientów. Parafrazując Johna C. Maxwella, trzeba być wystarczająco odważnym, by umieć przyznać się do błędu, wystarczająco mądrym, by umieć czerpać z niego wiedzę i wystarczająco silnym, by go naprawić”. Ja dodam tylko, że niezbyt częste i umiejętnie naprawiane błędy są lepszym sposobem budowania relacji z klientem niż ich całkowity brak.

3) Pytaj klientów o zdanie, zanim wprowadzisz nowy produkt lub usługę.

Nie ma lepszego sposobu na pokazanie, że doceniasz klienta niż zapytanie go o zdanie. Jest to sygnał, że Twoja firma chce się zmieniać , by lepiej trafiać w jego gusta. To oczywiste, że nie możesz pytać wszystkich. Skup się na grupach istotnych z punktu widzenia firmy np. na: najbardziej lojalnych, powracających klientach, najbardziej dochodowych, a być może na tych, którzy odeszli, by dowiedzieć się dlaczego.

4) Informuj klientów o implementacji ich sugestii.

Pytasz klientów o zdanie, przejmujesz się ich opinią? Wspaniale! Pamiętaj, że najważniejsze, by słowa przekuwać w czyny. Zamiast samodzielnie projektować wprowadzać zmiany, zastosuj się najpierw do poprzedniej porady , a potem nie zapomnij wyraźnie komunikować, że w ramach wysiłków zmierzających do tego, by spełniać wymagania klientów, bierzesz pod uwagę i wdrażasz ich pomysły.

Pamiętaj, nie ma nic ważniejszego niż jak najlepsza obsługa klienta. Nie musisz od razu dokonywać rewolucji – zacznij od małych kroków i obserwuj, jak reagują klienci.

Powodzenia!

 

Poznaj PeekQuicka

Innowacyjną platformę do zbierania informacji z rynku.

Dowiedz się więcej

PeekQuick wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies), które usprawniają działanie serwisu. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. W innym wypadku ciasteczka będą umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Wszystko jasne!