8 sposobów, by pokazać, że doceniasz klienta, cz.2
Czy wiesz, jak w sposób fachowy, autentyczny i przemyślany sprawić, by klient poczuł się doceniony, a przez to chętniej wracał i polecał Twoje usługi lub produkty innym? Jeśli nie – czytaj dalej!
Pierwsze cztery pomysły na drobne zmiany, które możesz wprowadzić samodzielnie (z korzyścią dla klienta, a zatem i poziomu dochodów) możesz poznać TUTAJ. Dziś kolejne cztery kroki do zadowolenia klienta.
Zaczynamy!
1) Informuj klientów o dużych zmianach.
To dobry sposób, by nawet na odległość nawiązać z klientami prawdziwą, szczerą relację. Masz rację, jeśli sądzisz, że klienci nie mają czasu i nie będą się przejmować drobnymi zmianami zachodzącymi w Twojej organizacji. Jeśli jednak dzieje się coś, co może mieć wpływ na sposób funkcjonowania Twojej firmy, a zatem i sposób funkcjonowania Twoich klientów, podziel się z nimi koniecznie informacją na ten temat. To prosty sposób na utrwalenie zaufania i zapobieganie ewentualnym rozczarowaniom, które mogłyby płynąć z zaskoczenia zmianami.
2) Przyznawaj się do błędów.
Błędy się zdarzają. Zamiast je ukrywać, przyznawaj się do nich otwarcie (choć niekoniecznie nachalnie) i skup się na ich skutecznym naprawieniu. To najlepszy sposób by – zamiast tracić – wzmacniać zaufanie klientów. Parafrazując Johna C. Maxwella, trzeba być wystarczająco odważnym, by umieć przyznać się do błędu, wystarczająco mądrym, by umieć czerpać z niego wiedzę i wystarczająco silnym, by go naprawić”. Ja dodam tylko, że niezbyt częste i umiejętnie naprawiane błędy są lepszym sposobem budowania relacji z klientem niż ich całkowity brak.
3) Pytaj klientów o zdanie, zanim wprowadzisz nowy produkt lub usługę.
Nie ma lepszego sposobu na pokazanie, że doceniasz klienta niż zapytanie go o zdanie. Jest to sygnał, że Twoja firma chce się zmieniać , by lepiej trafiać w jego gusta. To oczywiste, że nie możesz pytać wszystkich. Skup się na grupach istotnych z punktu widzenia firmy np. na: najbardziej lojalnych, powracających klientach, najbardziej dochodowych, a być może na tych, którzy odeszli, by dowiedzieć się dlaczego.
4) Informuj klientów o implementacji ich sugestii.
Pytasz klientów o zdanie, przejmujesz się ich opinią? Wspaniale! Pamiętaj, że najważniejsze, by słowa przekuwać w czyny. Zamiast samodzielnie projektować wprowadzać zmiany, zastosuj się najpierw do poprzedniej porady , a potem nie zapomnij wyraźnie komunikować, że w ramach wysiłków zmierzających do tego, by spełniać wymagania klientów, bierzesz pod uwagę i wdrażasz ich pomysły.
Pamiętaj, nie ma nic ważniejszego niż jak najlepsza obsługa klienta. Nie musisz od razu dokonywać rewolucji – zacznij od małych kroków i obserwuj, jak reagują klienci.
Powodzenia!