Szczęście klienta, szczęście pracownika

Często piszę o tym, co zrobić, by polityka firm lepiej spełniała wymogi klientów, by satysfakcja klientów rosła. Pamiętam jednak, że praca z klientem nie jest łatwa i że stoi za nią zawsze konkretny człowiek. Dlatego dziś, coś specjalnie dla „cichych wojowników” customer service.

Praca w działach obsługi lub taka, której elementem jest kontakt z klientem, to praca, która potrafi dać niezwykłą satysfakcję. Z drugiej strony, czasem, gdy trudności się piętrzą, łatwo zapomnieć, że po cięższych dniach przychodzą te lżejsze.

Dla wszystkich bohaterów, którzy codziennie muszą dbać o to, by wdrażać firmową politykę obsługi, przestrzegać procedur, nigdy nie tracić nad sobą  panowania, wykazywać się empatią w obliczu problemów – innymi słowy dla wszystkich, którzy na co dzień pracują z klientem – gotowa lista postanowień noworocznych.  Lista do wydrukowania i powieszenia na ścianie, ku pokrzepieniu w trudniejszych momentach.

W NOWYM ROKU 2016 POSTANAWIAM:

Zawsze pamiętać o znaczeniu, jakie ma moja praca.

Pracować nad nawiązywaniem długoterminowych relacji z klientami, dbać o nie i pielęgnować – dla naszych (moich i klienta) obopólnych korzyści.

Stawać po stronie klientów i być ich adwokatem w sprawach, w których najbardziej potrzebują pomocy.

Nie denerwować się na rozłoszczonych i nieuprzejmych klientów, a raczej spojrzeć na nich jako wyzwanie i okazję do przećwiczenia umiejętności rozładowywania napięć, szukania kompromisów i znajdowania najlepszego wyjścia z sytuacji spornych.

Mieć zasoby cierpliwości, wyrozumiałości oraz dobre słowo nie tylko dla klientów, ale i dla współpracowników w chwilach potrzeby.

Wyciągać wnioski z pojawiających się problemów i – kiedy to możliwe – sugerować ich stałe, a nie tylko doraźne rozwiązania.

Uczyć się na własnych błędach i korzystać ze wszelkich okazji do rozwoju osobistego i zawodowego, jakie niesie ze sobą praca z klientem.

Zawsze pamiętać o sobie! Dbać o swój spokój, wypoczynek, relaks i zadowolenie. Bo szczęśliwa/y ja to szczęśliwy klient :).

W Nowym Roku życzę Wam konsekwencji i skuteczności w realizacji tych postanowień. Ja już zaczęłam! :).

Poznaj PeekQuicka

Innowacyjną platformę do zbierania informacji z rynku.

Dowiedz się więcej

PeekQuick wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies), które usprawniają działanie serwisu. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. W innym wypadku ciasteczka będą umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Wszystko jasne!