Supermarkety: 5 super pomysłów

Na blogu często poruszam kwestię poziomu obsługi klienta w małych i średnich firmach – głównie dlatego, że dosyć często potrzebują pomocy w tym zakresie. Dziś dla odmiany – 5 świetnych pomysłów na udogodnienia dla klientów dużych sklepów samoobsługowych.

Pomysły, które za chwilę zobaczycie są świetnym przykładem na to, jak odpowiedzieć na potrzeby klienta, gdy wydawałoby się, że wszystko już zostało zrobione. Zaczynamy!

  1. Pies na zakupach.

    W nawiązaniu do mojej wakacyjnej notki dotyczącej udogodnień dla klientów z psami w Polsce (tutaj) – przykład zza granicy. Niestety, zdjęcie zostało znalezione bez kontekstu, nie udało mi się dociec, gdzie i jaka sieć sklepów wprowadziła to rozwiązanie, ale jest ono godne pochwały! Wygląda na to, że zakupy spożywcze w towarzystwie małego lub średniego pupila to wcale nie szalony pomysł :).

2. Wózek do naprawy

Jedną z najbardziej irytujących rzeczy w supermarketach są wózki, które żyją własnym życiem. Brytyjska sieć Sainsbury’s znalazła na to łatwy sposób i to we współpracy z klientami. Klient może łatwo oznaczyć wózek, który zachowuje się nie tak, jak powinien, a obsługa – szybko zlokalizować wadliwy pojazd i go naprawić. Proste i skuteczne.

3. Do czego może przydać się wózek?

Jedną z wielkich bolączek związanych z zakupami w supermarkecie jest konieczność zataczania kółek w poszukiwaniu potrzebnych produktów. I tu z pomocą znowu przychodzi wózek! Ten po prawej – wyposażony w zaawansowany system namierzania produktów, ten po lewej – w bardziej analogowy, ale równie skuteczny! ;). Na marginesie, karteczka z informacją, w której sekcji lub alejce znajdują się poszukiwane produkty to rozwiązania niskokosztowe i niezwykle skuteczne. Chętnie zobaczyłabym je w Polsce.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Na pomoc starszym klientom

Kolejny przykład także dotyczy wyposażenia wózka w przedmioty dodatkowe, które ułatwiają życie klientom. Wymieniam je osobno, ponieważ rozwiązanie to zwraca uwagę zwłaszcza na potrzeby seniorów, dla których karteczki cenowe w sklepach oraz etykiety produktów mogą być nieczytelne.  Wspaniały przykład odpowiedzi na problemy wybranej grupy klientów (osób starszych lub słabowidzących).

 

 5. Koszyk dla introwertyka

Przykaz pytania każdego klienta wchodzącego do sklepu, czy potrzebuje pomocy, jest w zasadzie słuszny. Generuje jednak problemy – nie każdy chce rozmawiać z obsługą; niektórzy klienci lubią samodzielne zakupy, inni przyszli tylko „pooglądać”. Jeśli do tego doliczymy dużą liczbę pracowników, z których każdy chce wypełnić swój obowiązek, zakupy zamiast cieszyć, mogą stać się powodem irytacji klienta. Rozwiązanie? Dwukolorowe koszyki :). Proste, przydatne i przysługujące się nie tylko klientom, ale i obsłudze, która nie musi tracić czasu na „zaczepianie” wszystkich klientów, a może skupić się na tych, którzy naprawdę tego potrzebują.

 

Poznaj PeekQuicka

Innowacyjną platformę do zbierania informacji z rynku.

Dowiedz się więcej

PeekQuick wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies), które usprawniają działanie serwisu. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. W innym wypadku ciasteczka będą umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Wszystko jasne!