Rozdarci konsumenci

Jak wynika z nowego raportu badania Havas Worldwide i Market Probe International, Polacy są rozdarci pomiędzy zamiłowaniem do nowych technologii i szybkiego tempa życia, a tęsknotą za stabilnością i ideą życia slow. Czy ta wiedza może się przydać producentom i usługodawcom?

Przytoczone globalne badanie bazuje na odpowiedziach respondentów z 28 Państw. Wśród nich większość jest „rozdartych”, czyli takich, u których jednocześnie występuje podziw dla osób będących w ciągłym biegu i wewnętrzna tęsknota za wolniejszym tempem życia. Nie jesteśmy więc dziwakami wśród europejskich konsumentów:

1

Przede wszystkim, większość z nas nie lubi czekać. To, co kiedyś było oczywiste – stanie w kolejce, dłuższe oczekiwanie na przesyłkę lub danie w restauracji, dziś już irytuje. Prawie połowa z nas przygnieciona jest ilością pracy i docenia nowe technologie jako środki do tego, by być bardziej produktywnym, ale i ciągle „na czasie”. To dlatego smarftony czy tablety są tak często przyklejone do rąk. Jakie komunikaty trafiają do osób, które żyją w ten sposób?

2

Niestety, nawet jeżeli prowadzisz biznes promujący ideę slow life, musisz pamiętać, że dla obecnego pokolenia młodych konsumentów, słowo „powoli” oznacza już co innego, niż oznaczało dla jego rodziców (o dziadkach nie wspominając). Niechęć do czekania to nie wszystko – wygląda na to, że coraz bardziej dążymy do robienia rzeczy w najłatwiejszy możliwy sposób.

Aż 78% przebadanych Polaków spodziewa się, że w przeciągu 20 lat będzie robić zakupy wyłącznie online. Oznacza to nie tylko, że zakupy spożywcze również zmierzają szybkim krokiem do wirtualnego świata. Kolejne pokolenie konsumentów może uważać konieczność przyjścia do sklepu lub placówki za niedogodność wystarczającą do tego, by zrezygnować z usług danej firmy.

Mimo zamiłowania do nowych technologii i coraz większego od nich uzależnienia, większość z nas martwi się, że młode pokolenie jest już bardziej związane z miejscami wirtualnymi, niż realnymi. Cóż, prawdopodobnie te obawy są uzasadnione – życie powoli przenosi się do świata online. Pamiętaj o tym, planując działania.

 

Źródło: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polacy-nienawidza-czekac-i-sa-bez-przerwy-zajeci-raport

 

Poznaj PeekQuicka

Innowacyjną platformę do zbierania informacji z rynku.

Dowiedz się więcej

PeekQuick wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies), które usprawniają działanie serwisu. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. W innym wypadku ciasteczka będą umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Wszystko jasne!