Polski konsument w Internecie
2017 rok przyniósł nam niespodziankę dotyczącą obecności polskich konsumentów w Internecie. Po raz pierwszy 100% z jednej z grup wiekowych korzysta z Internetu. Zgadniecie o jakiej grupie mowa?
Liczba Polaków, którzy codziennie korzystają z Internetu rośnie z roku na rok, choć już nie tak dramatycznie jak w ubiegłych latach. W tej chwili średnio 2/3 naszych rodaków korzysta z Internetu regularnie, przynajmniej raz w tygodniu.
Zapewne nie będzie dla Was niespodzianką, że w 100% z Internetu korzysta najmłodsza badana grupa, a więc osoby w wieku od 18 do 24 roku życia. Można spokojnie założyć, że ta grupa jest również największym fanem zakupów online, choć inni nie pozostają w tyle..
Co ciekawe, druga w kolejności jest grupa nieco starszych konsumentów, w wieku od 25 do 34 lat. Aż 96% deklaruje regularne korzystanie z Internetu. Kim są najwięksi wielbiciele Internetu w Polsce? Przede wszystkim kadrą kierowniczą, specjalistami z wyższym wykształceniem, a na kolejnych miejscach: technikami, specjalistami ze średnim wykształceniem i pracownikami biurowymi. To osoby o średnich i wyższych dochodach, świadome swoich potrzeb w zakresie customer experience.
Oficjalnie więc nastały czasy, w których – jeśli nie sprzedajesz usług lub produktów skierowanych do seniorów – większość klientów znajdziesz w Internecie. Trzeba ich tam nie tylko pozyskiwać, ale i obsługiwać. Szczegóły, jak to zrobić dobrze, znajdziesz tu i tu – na początek :).
Źródło: http://admonkey.pl/korzystanie-internetu-polsce-badania-cbos/