Pięć ważnych pytań, cz.2
Zgodnie z obietnicą, dziś pozostałe dwa z pięciu ważnych pytań na temat klientów i ich obsługi. Pierwszą część testu znajdziesz tutaj. Zapraszam do kolejnej!
Wiedza na temat klientów to klucz do ich zadowolenia. Jeśli naprawdę prowadzisz skupiony na kliencie biznes, będziesz umiał/a odpowiedzieć na te pięć pytań bez zająknięcia. Pytania mają na celu nie wskazanie braków w wiedzy, ale pomoc w odnalezieniu słabych ogniw w obsłudze i zastąpieniu ich odpowiednimi rozwiązaniami.
Pierwsze trzy pytania znajdziesz tutaj, a pozostałe dwa – poniżej. Zaczynamy!
1. Czy prawidłowo komunikujesz się z klientami?
68% klientów deklaruje, że jednym z głównych powodów zmiany dostawcy usług lub produktów jest poczucie, że ten o nich nie dba. Innymi słowy, klient niedopieszczony to klient stracony. Czy wiesz, jak komunikować się z klientem, by czuł, że o niego dbasz i że zależy Ci na relacji?
Najprostszym sposobem na to, jest dostarczenie klientowi możliwości łatwego sformułowania i przesłania opinii, na przykład w postaci krótkiej ankiety. Negatywna opinia, lub taka z której wynikają sugestie poprawy czy zmiany sytuacji, nigdy nie powinna zostać bez odpowiedzi, bo to najszybsza droga do tego, by klient poczuł się lekceważony. Czy pozyskujesz i doceniasz odpowiednio feedback od klientów?
2. Czy wiesz, jak wypadasz na tle konkurencji?
To bardzo proste i podstawowe pytanie na zakończenie testu. Czy wiesz, w czym Twoja konkurencja jest od Ciebie lepsza, w czym Ci zagraża, a co jest Twoją mocną stroną? Jeśli nie, to brakuje Ci podstawowego puzzla w biznesowej układance.
Brakującą wiedzę możesz pozyskać z pomocą Twoich klientów, jeśli wiesz jak i o co pytać. Jeśli nie – zdaj się na doświadczoną firmę, która przeprowadzi profesjonalnie zaprojektowane badania. Z ich wyników dowiesz się nie tylko, co jest mocną stroną Twojej konkurencji, ale też co o Twojej firmie na tle innych myślą Twoi klienci oraz co zrobić, by wzmocnić swoją pozycję.
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!