Pięć ważnych pytań, cz 1.

Jeśli prowadzisz biznes, którego celem jest zadowolenie klientów, musisz umieć odpowiedzieć na 5 kluczowych pytań dotyczących Twoich klientów. Nasz test pozwoli Ci określić, czy naprawdę znasz swoich klientów. Podejmiesz wyzwanie?


Jeśli nie znasz jasnej odpowiedzi na którekolowiek z poniższych pytań, czas zainwestować w badania opinii. Poznanie odpowiedzi pozwoli Ci stworzyć biznes naprawdę skupiony na kliencie i jego satysfakcji. Nie wyprzedzajmy jednak faktów!

1. Czy naprawdę rozumiesz preferencje Twoich klientów?
Nie chodzi tu tylko o statystykę, ale również o indywidualne zamiłowania. Czy znasz powtarzające się schematy według których klienci robią zakupy (lub zamawiają Twoje usługi), co kupują/zamawiają i jak często? Te wskaźniki powinny być monitorowane na bieżąco i zarządzane z pomocą odpowiedniego systemu. Czy dysponujesz takim systemem i masz jasny obraz nawyków Twoich klientów?

2. Czy Twoja oferta jest interesująca dla klientów?
Im mniej wiesz o swoich klientach, tym szybciej możesz ich stracić. Jedna piąta klientów przyznaje, że zmienia dostawcę usług lub sprzedawcę usług, zniechęcona niedopasowaną do siebie ofertą. Nie oznacza to, że firma nie miała niczego interesującego do zaoferowania klientowi, ale raczej, że nie potrafiła trafić z odpowiednim elementem oferty do odpowiedniej osoby.
Skupienie na faktycznych potrzebach klienta i dostarczanie tego, czego potrzebuje to sposób na coś więcej niż udaną transakcję: – to metoda wzmocnienia lojalności. W tym celu musisz zebrać jak najwięcej istotnych informacji na temat klientów: co ich boli, co cieszy i w jaki sposób Twoja oferta może sprawić, że ich życie stanie się lepsze lub łatwiejsze.

3. Czy wiesz, co robić, gdy negatywne opinie na temat Twoich usług pojawiają się w social mediach?
Ponad połowa klientów chętnie podzieli się negatywnym doświadczeniem. Dostępność social mediów i pokusa, by „ostrzec” innych, wzmaga tę tendencję. Czy umiesz odpowiednio reagować i zażegnywać kryzysy w razie potrzeby?

Nie zawsze można zapobiec frustrującemu doświadczeniu klienta, ale prawie zawsze można ograniczyć jego negatywny wpływ na Twoją reputację. Jak? Monitorowanie opinii klientów online oraz dostarczenie im drogi do jej wyrażania to najlepsze metody kontroli.
——————–
Pierwsza część testu za nami. Jak Ci poszło? Jeśli Twój wynik to 3/3 – gratuluję i zapraszam do kolejnej części, gdzie poznasz pozostałe dwa pytania. Jeśli Twój wynik jest słabszy – czas na zaprojektowanie i przeprowadzenie odpowiednich badań!

PeekQuick chętnie pomoże – skontaktuj się z nami.

Poznaj PeekQuicka

Innowacyjną platformę do zbierania informacji z rynku.

Dowiedz się więcej

PeekQuick wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies), które usprawniają działanie serwisu. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. W innym wypadku ciasteczka będą umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Wszystko jasne!