Klient nowy VS klient lojalny
Na początku działania biznesu nowi klienci są kluczowi i każda firma marzy o zdobywaniu całych ich rzesz. Wraz z czasem i rosnącą stabilizacją biznesu, nacisk powinien się przesuwać na klientów powracających, a jednak nie zawsze tak się dzieje. Co jest ważniejsze dla Ciebie – zdobycie nowego klienta, czy utrzymanie powracającego?
Programy lojalnościowe – dlaczego zawodzą?
Programy lojalnościowe, które nie przynoszą zamierzonych efektów to dla wielu przedsiębiorców niestety chleb powszedni. Lojalnościówka to prawie zawsze dobry pomysł, dlaczego więc większość z nich zawodzi?
Kontrowersyjna kwestia zdjęć
Czy zdarzyło Ci się zrobić zdjęcie, żeby o czymś nie zapomnieć? Może było to ogłoszenie, może plakat, a może piękne buty na wystawie sklepowej? Większość osób, dysponujących telefonami z aparatem, tak właśnie robi. To zupełnie normalne i popularne zachowanie, a jednak często spotyka się z wrogością obsługi i ochrony sklepów.
Czas niecierpliwych
Wszyscy wiemy, że klienci są w dzisiejszych czasach coraz bardziej wymagający. W praktyce oznacza to, że niezależnie od okoliczności, zawsze znajdziemy jedną cechę, którą współdzielą ze sobą konsumenci – wszyscy jesteśmy niecierpliwi.
Marketing a obsługa klienta
Czy w Twojej firmie za obsługę klienta i marketing odpowiedzialne są te same osoby? Taka unia umiejętności może wydawać się zasadna. W końcu kto lepiej zna klienta i jego potrzeby niż ludzie, którzy skutecznie sprzedają? Jeśli do tego marketerzy prowadzą kanały Twojej marki w social media, to dlaczego nie mieliby od razu radzić sobie z pojawiającymi się tam skargami klientów?
Doświadczenie klienta krok po kroku
Czym jest doświadczenie klienta w kontakcie z marką? Najczęściej utożsamiamy je z samym momentem zakupu lub transakcji, ale tak naprawdę zaczyna się dużo, dużo wcześniej. Doświadczenie klienta nie jest punktem, ale całym cyklem, którego początkiem jest moment powstania potrzeby. Dlaczego tak ważne jest poznanie etapów tego cyklu?
Obsługa klienta: 3 wskaźniki, które musisz znać
Żeby poznać faktyczne zdanie klientów na temat Twojego biznesu, nie musisz zgadywać, opierać się na przesłankach i plotkach. Powiedzą Ci o tym bardzo wyraźnie trzy podstawowe czynniki. Jeśli chcesz podejmować decyzje, które mają oparcie w faktach, poznaj je i kontroluj regularnie!
Twój klient ma już smartfona
Czy wiesz, że już na początku 2015 roku 60% Polaków deklaruje, że ma i używa smartfonów, a odsetek ten ciągle rośnie? Większość osób posiadających smartfony korzysta z ich pomocą z internetu, szukając ofert, sklepów, opinii i robiąc zakupy.
Co najbardziej boli Twojego klienta?
Klienci i usługodawcy nie zawsze rozumują tak samo. Warto więc czasem zmienić perspektywę i popatrzeć na obsługę klienta od strony samego zainteresowanego.
Większość klientów deklaruje, że rezygnuje z usług firm, gdzie obsługa klienta jest na niskim poziomie. Ale co to właściwie znaczy? Czym jest, w oczach klienta, zła obsługa?
Halo? Obsługa klienta?
Czy wiesz, co podczas rozmowy twarzą w twarz najbardziej wpływa na sposób, w jaki rozmówca odbiera to, co mówisz? Twoja mowa ciała. To jak się prezentujesz, czy nawiązujesz kontakt wzrokowy, Twoja mimika i mikrogesty. Dlatego też rozmowa telefoniczna to nie tylko inna odmiana kontaktu międzyludzkiego – to trudna i podstępna sztuka.