5 mitów na temat skarg klientów
Większość firm wychodzi z założenia, że im mniej skarg i negatywnych komentarzy od klientów pojawia się w ich codziennym życiu, tym lepiej świadczy to o organizacji. Czy tak jest naprawdę? Nawet przy pobieżnym zerknięciu na wyniki badań widać, że nie! Jakkolwiek paradoksalnie to nie brzmi, skarżący się klienci są zjawiskiem pozytywnym dla biznesu.
Trudny klient: co wolno przedsiębiorcy?
W codziennej pracy zapewne nie raz musiałeś radzić sobie z „trudnymi” osobami. Czasem był to współpracownik, czasem manager lub szef, a czasem… klient.
Jak przywitać klienta biznesowego…
…czyli krótka ściągawka z tego, co w obsłudze klienta najważniejsze. Niezależnie od tego czy samodzielnie zajmujesz się klientami, czy też szkolisz innych, jak powinni to robić, te dziesięć zasad pomoże Ci udoskonalić podstawowe elementy mające wpływ na kreowanie doświadczenia klienta biznesowego. Na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia masz tylko jedną szansę. Nie zmarnuj jej!
10 rzeczy, które musisz wiedzieć o swoich klientach
Jak wiemy, wiedza popłaca ogólnie, ale ta o kliencie zwłaszcza! Im więcej wiesz o swoich kontrahentach, tym lepsze doświadczenie możesz im zaproponować, a to już bezpośrednio przekłada się na wyniki sprzedaży. Zobacz, czego musisz dowiedzieć się o swoich klientach, żeby mieć podstawy do projektowania najbardziej efektywnego doświadczenia klienckiego.
Co się kryje w głowie klienta?
Dobra obsługa klienta wpływa pozytywnie na sprzedaż – temu faktowi nie da się zaprzeczyć. Dlaczego tak się dzieje? Oprócz przyczyn oczywistych (takich, jak to, że wszyscy lubimy być mile traktowani), ważna jest też… podświadomość. Być może brzmi to zbyt freudowsko lub magicznie, ale zapewniamy Cię, że ma swoje oparcie w codziennych faktach. Chcesz przekonać do siebie klienta?
O e-mailu słów kilka
Nie tak dawno temu, jedna z naszych koleżanek zwróciła się mailowo do prywatnej przychodni, której jest lojalnym klientem, z prośbą o przypomnienie terminu wizyty. Napisała krótkiego, ale uprzejmego maila ze wszelkimi potrzebnymi danymi i wymaganymi przez savoir vivre formułkami. Odpowiedź przyszła bardzo szybko, ale zawierała tylko… datę.
9 pytań o obsługę klienta
Czy wiesz, że firmy działające na polskim rynku z powodu złej obsługi tracą ok. 8,8 mld euro rocznie*? Niezależnie wiec, czy prowadzisz mały, czy duży biznes, kiedy chodzi o obsługę klienta, zawsze jest miejsce na doskonalenie. Jak to zrobić? Zacznij od szczerej odpowiedzi na 9 prostych pytań.
12 faktów CX, których nie możesz zignorować
Zagadnienia związane z obsługą klienta są złożone. Można o nich długo dyskutować i wiele pisać, ale czasem, żeby uświadomić sobie pewne prawidłowości, wystarczy przedstawić je w odpowiedni świetle. Dlatego zebraliśmy dla Was 12 faktów dotyczących obsługi klienta, których ignorowanie jest fatalne w skutkach.
7 inspirujących cytatów na temat obsługi klienta
Długi weekend już niestety za nami, ale nie martw się – następny już za miesiąc. Tymczasem mamy dla Ciebie 7 inspirujących cytatów, które pomogą Ci bezboleśnie i z sukcesami wrócić do pracy po słodkim okresie lenistwa.
Kilka zasad dobrej ankiety CX
Czy badasz opinie klientów o swoich usługach, prosząc o wypełnienie krótkich ankiet? To najszybszy sposób, żeby dowiedzieć się, co tak naprawdę się podoba, a co przeszkadza Twoim klientom. Warunkiem jest odpowiednie skonstruowanie pytań, czyli takie ich dobranie, by odpowiedzi dawały maksimum informacji przy najkrótszym możliwym czasie potrzebnym do wypełnienia ankiety.