Inicjatywa na wagę złota
Proaktywny sprzedawca to skarb. Oprócz fachowości i uprzejmości, inicjatywa i pomysłowość to najlepsze, czym może wykazać się każdy, kto na co dzień ma kontakt z klientem.
Klient niezagubiony, czyli idealna komunikacja mailowa
Ostatnio miałam okazję sprawdzić na własnej skórze, jak wygląda daleka od ideału komunikacja mailowa. Krótką historię na ten temat możesz przeczytać tutaj, ale skoro już wiemy jak nie należy się kontaktować, poruszę dziś ważniejszy temat – jak kontaktować się należy.
Sklep online, czyli gra z klientem cz. II
Wiesz już, jak na klientów sklepów online wpływa ich budowa, kolorystyka, funkcjonalności i możliwość zapoznania się z ocenami produktów. Jeśli nie – zajrzyj tutaj! Co jeszcze możesz zrobić, żeby klient w Twoim sklepie chętnie napełniał koszyk?
Sklep online, czyli gra z klientem, cz. I
Dbanie o klientów sklepu online i zachęcenie ich do kupna może wydawać się trudniejsze, niż w przypadku klientów sklepów tradycyjnych. W rzeczywistości jednak takie nie jest – jest po prostu inne. Jeśli sądzisz, że od momentu wystawienia przedmiotu w sklepie nie masz już wpływu na klienta, popełniasz błąd strategiczny. Jest wiele sposobów na dopieszczenie klienta online, a klient zadowolony to klient powracający.
Kelner – wirtuoz obsługi
Praca kelnera jest jedną z najtrudniejszych na świecie. Nie ma w tym zdaniu ani krzty przesady – czy jest inne stanowisko, które wymaga równie świetnej kondycji fizycznej, umiejętności sprawnej pracy pod presją, odporności na stres, multizadaniowości i nieposkromionego, entuzjastycznego podejścia do pracy z ludźmi?
Konsultant idealny, czyli czego pragnie klient
Regularnie piszemy o tym, czego klienci oczekują od firm. Nic dziwnego, to temat rzeka! Nie możemy jednak zapominać o ważnej kwestii – dla klienta kontakt z firmą to kontakt z konkretną osobą. Jaka powinna być ta osoba, by rozkochać w sobie klienta?
Dlaczego klienci rezygnują?
O tym, dlaczego klienci rezygnują z korzystania z usług firm, można napisać książkę. Do każdego zagadnienia warto jednak podejść od podstaw, a tutaj podstawą jest… podświadomość klienta.
Agent nieruchomości w roli opiekuna klienta – czy to działa?
Dla każdej branży klient jest najważniejszy, ale w rzadko której kontakt sprzedawca-klient jest tak specyficzny, jak w branży obrotu nieruchomościami. Kontakty pomiędzy agentem a klientem są niejednokrotnie intensywne, rozciągnięte w czasie i – z punktu widzenia klienta – kluczowe.
4 powody, dla których chat online jest warty Twojej uwagi
Chat dostępny dla klientów sklepów online (lub stron usługowych), nie jest już nowością, ale na polskim rynku nadal miłą niespodzianką. Klienci lubią chaty, bo lubią prostą komunikację. Dzięki powszechności komunikatorów i sms’ów, właściwie wszyscy jesteśmy już przyzwyczajeni do przekazywania swoich myśli w zwięzłej, pisemnej formie. To właśnie telefon jest teraz tą bardziej żmudną formą kontaktu, wymagającą dużo więcej zachodu, niż proste „skrobnięcie” pytania w oknie komunikatora.
Krótka historia ewolucji komunikacji z klientem
Klienci kontaktują się z Tobą głównie telefonicznie i zastanawiasz się, czy udostępnić dodatkowo kanał komunikacji online? Klienci wysyłają do Ciebie setki maili z podobnymi zapytaniami i myślisz, jak usprawnić komunikację? A może dumasz nad dodaniem social media do wachlarza dróg komunikacji?