Nazwijmy rzeczy po imieniu
Według najnowszych badań nad aktywnością mózgu, jest mało dźwięków tak miłych uchu, jak dźwięk własnego imienia. Wykorzystują to z dużym powodzeniem Amerykanie, dla których każdy klient staje się szybko Johnem, Andym, lub Kate. Co zrobić, gdy na przeszkodzie staje polska kindersztuba?
Barwy obsługi
O tym, jak wielkie znaczenie ma kolor dla rozpoznawalności i tożsamości marki nie trzeba nikogo przekonywać. A co z doświadczeniem klienckim? Czy kolor odgrywa w jego kontekście ważną rolę?
Krok w dobrą stronę
Cieszy mnie kiedy czytam lub słyszę, że firma, która do tej pory nie słynęła z wzorowego poziomu świadczenia usługi, stara się zmieniać. Jeszcze bardziej mnie cieszy, gdy mogę przekonać się osobiście, że zmiany na lepsze zaszły, a nowe praktyki są entuzjastycznie wdrażane, zamiast pozostać tylko w sferze ambitnych planów.
Mobilna rewolucja
Jeszcze niedawno mówiło się o rosnącym w sile rynku zakupów dokonywanych przez urządzenia mobilne. Dziś to już oficjalne: polscy klienci kochają kupować i płacić online. Zastanawiasz się, czy dać im taką możliwość? Zobacz dlaczego warto.
9 typów klientów IT, cz.2
Każda branża ma swoją specyfikę, a co za tym idzie – specyficznych klientów. Chyba nigdzie indziej nie widać tego tak dobrze, jak w sektorze IT. O kilku typach klientów tej branży pisałam już tutaj. Dziś część druga!
Eksperyment z czasem
Cena i jakość to czynniki, które istotnie wpływają na decyzje zakupowe klienta. Istnieje też trzeci czynnik, który częściej niż jakość produktu okazuje się ważniejszy niż cena. Chodzi oczywiście o… czas.
9 typów klientów IT, cz. 1
Każdy, kto miał do czynienia z branżą IT wie, że niesienie pomocy klientom potrafi być prawdziwym wyzwaniem. Branża IT ma swoją specyfikę, a dzwoniący do supportu klienci często zaskakują konsultantów zupełnie niespodziewanymi problemami.
Piramida potrzeb klienta
Z punktu widzenia klienta kontakt z usługodawcą to po prostu zdarzenie. Z punktu widzenia osoby lub osób, które je projektują – wypadkowa czynników. Co składa się na satysfakcjonujące i miłe doświadczenie?
Jak klienci oceniają obsługę
Jak wynika z nowego raportu Polskiego Programu Jakości Obsługi, średnio co czwarty konsument w Polsce opuszcza miejsce obsługi niezadowolony. Co jeszcze, jako klienci, mamy ze sobą wspólnego?
Mały może więcej
Powszechnie pokutuje opinia, że tylko „dużych graczy” stać na indywidualne podejście do klienta. Łatwo zrobić coś ciekawego w obszarze obsługi, jeśli ma się status taki jak Zalando czy T-Mobile, ale drobni przedsiębiorcy i niewielkie firmy nie mają ani czasu, ani wystarczających zasobów, by zdziałać cuda w zakresie obsługi klienta. Czy tak jest faktycznie?