Krok w dobrą stronę

Cieszy mnie kiedy czytam lub słyszę, że firma, która do tej pory nie słynęła z wzorowego poziomu świadczenia usługi, stara się zmieniać. Jeszcze bardziej mnie cieszy, gdy mogę przekonać się osobiście, że zmiany na lepsze zaszły, a nowe praktyki są entuzjastycznie wdrażane, zamiast pozostać tylko w sferze ambitnych planów.


Tym razem moje nadzieje rozbudzili przedstawiciele sieci Ryanair, którzy we wtorek zapowiedzieli wprowadzenie kilku dużych i interesujących zmian w sposobie traktowania klienta.

To niezwykle interesująca wiadomość, bo mimo dużej popularności, Ryanair słynął do tej pory z tego, że nie liczy się z potrzebami pasażerów, wygoda nie jest priorytetem, a nagłaśniane kontrowersyjne pomysły właściciela linii (jak np. płatna toaleta) nie przynosiły dobrej sławy. Podobno nadchodzą zmiany.

Po pierwsze Ryanair, idąc za przykładem Wizzaira, wprowadzi nowy program lojalnościowy, który daje realne korzyści (członkowie programu będą mieli m.in. pierwszeństwo w zakupie biletów promocyjnych) i udogodnienia, a dla klientów, którzy latają naprawdę często – darmowe loty.

Co ważniejsze, od maja dostępna ma być aplikacja Rate my flight, dzięki której pasażerowie będą mogli oceniać i komentować na bieżąco jakość lotu i obsługi. Aplikacja ma pozwolić konsultantom przewoźnika szybciej reagować na zgłoszenia. Jak będą sobie z tym radzić, zobaczymy, ale to imponujący krok w dobrym kierunku.

Oprócz tych dwóch zmian pojawiło się sporo modyfikacji technicznych, ułatwiających i umilających klientom załatwianie formalności związanych z bagażem, taryfami i płatnością za lot. To oczywiście świetna wiadomość, choć z mojego punktu widzenia ważniejsze jest wprowadzenie programu lojalnościowego oraz aplikacji pozwalającej ocenić obsługę – to dwa zdecydowanie trafione ruchy proklienckie.

Zaplanowanie zmian, a ich wprowadzenie i konsekwentne stosowanie to jednak dwie różne rzeczy. Przed Ryanairem daleka droga. Jak mu pójdzie? Zobaczymy :).

Więcej o zmianach w Ryanairze: http://www.fly4free.pl/zmiany-w-ryanair-loty-za-darmo/

Poznaj PeekQuicka

Innowacyjną platformę do zbierania informacji z rynku.

Dowiedz się więcej

PeekQuick wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies), które usprawniają działanie serwisu. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. W innym wypadku ciasteczka będą umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Wszystko jasne!