Kształtuj doświadczenie klienta – witryna
Pierwszy kontakt potencjalnego klienta z marką następuje na długo przed wejściem do sklepu czy placówki. Podświadomie konsumenci wyrabiają sobie opinię dzięki takim przesłankom, jak łatwość z jaką trafili do punktu (dojazd i oznaczenia), dostępność miejsc parkingowych oraz wygląd witryny.
Na dwa pierwsze elementy (dojazd i parkowanie) możesz, z przyczyn niezależnych od siebie, nie mieć wpływu. Kluczowym punktem styczności jest jednak wygląd i urządzenie witryny, czyli pierwszej rzeczy, która jest bezpośrednio związana z Twoją marką, a która pozwala klientowi podjąć decyzję czy skorzystać (lub nie) z Twoich usług. Zaniedbania w tym zakresie mogą Cię wiele kosztować.
Jak skuteczna jest dobra witryna? Nawet 80% klientów decyduje się wejść do placówki właśnie ze względu na wrażenie, jakie wywarła na nich wystawa sklepowa i przekazywane przez nią informacje. To pierwszy, świadomy punkt styczności klienta z Twoją marką i pierwszy poważny próg decyzyjny, który konsument musi przekroczyć, zanim stanie się Twoim klientem.
Wystawa sklepowa nie jest miejscem na „zasiedziałe” rzeczy i nieaktualne informacje. To Twój frontline – zadbaj, by przykuwał oko atrakcyjnym wyglądem i w klarowny sposób przekazywał ważne dla klienta i aktualne informacje.
Pierwszy element to atrakcyjny i nowoczesny design oraz odpowiednio dobrane oświetlenie. Wystawa nie musi atakować klienta, ale powinna być estetyczna, schludna i czytelna. Swoim wyglądem (ułożeniem i kolorystyką) musi przekazywać klientowi, czego może się spodziewać po wejściu do środka.
Drugą kwestią są dosłowne komunikaty reklamowe. Zadbaj by były czytelne i krótkie – możesz z powodzeniem założyć, że rzadko który klient zatrzymuje się żeby „czytać” witrynę. Informacje powinny do niego docierać nawet zauważone kątem oka, niejako przypadkiem, w biegu. Umieść je więc na wysokości oczu przeciętnego człowieka – komunikaty, które znajdą się pod, lub nad linią wzroku zostaną zignorowane.
Trzecim elementem, który zagwarantuje Ci powodzenie jest stała kontrola jakości i aktualizacja wystawy. W krótkich przedziałach czasowych sprowadza się to do aktualizacji komunikatów (świadomych i podświadomych) jakie przesyłasz z pomocą witryny. W dłuższych – do kontroli projektu i ułożenia witryny na tle konkurencji, zadbania o przystawalność do aktualnych trendów, a w przypadku sieci, kontroli spójności wyglądu poszczególnych witryn z odgórnie przyjętymi normami i założeniami.