Gest na miarę klienta
Święta już za pasem, a więc nastał czas prezentów i ciepłych, inspirujących historii. Dziś mam dla Was dwa w jednym – zobaczcie, co jedna z firm telekomunikacyjnych zrobiła dla swoich klientów.
Türk Telekom, bo o tej firmie mowa, uruchomiła Telefoniczną Bibliotekę dla Niewidomych. Zasada działania jest bardzo prosta – wystarczy zadzwonić pod dedykowany numer i wybrać tonowo lekturę, by w słuchawce usłyszeć wybrany audiobook. Co więcej, linia jest zupełnie darmowa. W „asortymencie” telefonicznej biblioteki znajduje się ponad 1000 pozycji w 50 kategoriach, w tym klasyki i literatura gatunkowa.
Projekt wystartował pierwszy raz w 2011 roku i został wznowiony w 2015. Spójrzcie na reklamy ten inicjatywy, w których bohaterowie klasycznych powieści czekają na telefon od słuchaczy:
W pierwszej edycji Telefonicznej Biblioteki, zainteresowani literaturą wykonali 165 tysięcy połączeń i spędzili na słuchaniu książek ponad 3,5 miliona minut. To ponad 58 tysięcy godzin lub 6 lat nieustannego słuchania :)
Türk Telekom to firma turecka, duża i działająca w branży zapewne bardzo różnej od Twojej. Dlaczego miałyby Cię interesować jej działania?
O tym, że firmy powinny inwestować w działalność charytatywną nie trzeba nikogo przekonywać. Myśląc o sposobach i dzialaniach pro-klienckich, weź przykład z Türk Telekom, bo Telefoniczna Biblioteka ma wszystkie cechy wzorowego „prezentu” dla klienta: jest pożyteczna, zaprojektowana z myślą o klientach często marginalizowanych, a jednak będących dużą grupą aktywnie korzystającą z oferowanych usług i wspaniale wykorzystuje zasoby, jakie firma ma i jakie ją definiują. Bonusem jest medialność inicjatywy – rzadko kto nie będzie chciał napisać o czymś, co tak wiele osób przyjmuje z radością.
Z okazji nadchodzących Świąt, życzę Wam (i sobie) równie udanych pomysłów i zrealizowanych, pro-klienckich projektów w nadchodzącym roku :).