Czułe punkty klienta

Każdy klient jest inny, więc stworzenie jednego, uniwersalnego portretu przeciętnego klienta jest po prostu niemożliwe. Na szczęście poszczególne grupy klientów dzielą między sobą wrażliwe punkty wspólne. Jak się do nich odwołać?

Na co klienci są uniwersalnie wrażliwi?

1. Dzieci.
Nie wszyscy klienci mają dzieci, ale ci, którzy je mają, są na ich punkcie szczególnie wrażliwi. Każdy gest doceniający małego klienta, zostanie na pewno bardzo pozytywnie odebrany przez jego rodziców. Jeśli dodatkowo zaproponujesz rozwiązanie, które na chwilę zajmie dziecko, a rodzicom-klientom pozwoli w spokoju i bez pośpiechu załatwić swoje sprawy, zapunktujesz wysoko. Kąciki dla dzieci w restauracjach, place zabaw („przechowalnie”) w centrach handlowych wzięły się nie tylko z konieczności, ale ze troski o komfort zakupów osób z dziećmi. W komfortowych warunkach wydaje się więcej i chętniej :).

Gesty wobec klientów z dziećmi mogą być też drobne. Na wystawie „Modna i już. Moda w PRL-u” w Muzeum Narodowym w Krakowie na małych odwiedzających czekały tematyczne kolorowanki. Z kolei amerykańska restauracja Dairy Queen na tyle docenia młodych konsumentów, że stworzyła dla nich specjalne drzwi. Niezawodna droga do serca klienta-rodzica.

V9GJyo2

2. Zwierzęta.
Podobnie jak w przypadku dzieci, oczywiście nie wszyscy klienci je mają. Osoby funkcjonujące z pupilami u boku będą jednak z pewnością bardzo czułe na ich punkcie. Właściciele sklepów, do których można wejść z czworonogiem czy restauracji ze specjalnie wydzielonymi strefami mogą zaświadczyć, że ten ruch przysparza im niezwykle lojalnych klientów.

Właściciele zwierząt lubią też upominki związane ze zwierzętami. To sugestia dotycząca nie tylko sklepów zoologicznych! Gratis w postaci zabawki dla psa czy kota pięknie się sprawdzi w czasie akcji tematycznych np. z okazji Światowego Dnia Zwierząt (obchodzony co roku 4 października). Nie zapominaj też o drobnych, ukazujących zrozumienie gestach – te zawsze są mile widziane.

z18328787Q,Media-Markt-swoim-klientom-wchodzic-do-sklepow-z-p

3. Zniżki, rabaty, darmowe wysyłki.
To w Polsce wciąż punkt wspólny dla większości klientów. Dobrze przemyślany system lojalnościowy, dający klientowi wymierne korzyści, program zniżek i rabatów dla lojalnych, powracających klientów to prawdziwy as w rękawie. O skuteczności darmowych wysyłek wspominałam już niejednokrotnie, ale klienci równie mocno kochają zindywidualizowane, stworzone „pod siebie” oferty. Skuteczność zindywidualizowanej oferty i doświadczenia klienckiego została dowiedziona już w niejednym badaniu. Nic dziwnego! Któż nie lubi rzeczy stworzonych specjalnie dla nas? :).

Poznaj PeekQuicka

Innowacyjną platformę do zbierania informacji z rynku.

Dowiedz się więcej

PeekQuick wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies), które usprawniają działanie serwisu. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. W innym wypadku ciasteczka będą umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Wszystko jasne!