Banki dla MŚP

Bieżący miesiąc to czas nowego, ekscytującego projektu dla PeekQuicka. Tajemniczy klienci sprawdzają ofertę banków dla małych i średnich przedsiębiorstw, w ramach konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorcy”.


Ankieterzy pojawiają się w wybranych placówkach bankowych incognito. Ich celem jest zbadanie jakości usług i poziomu obsługi oferowanych przez banki pod względem przydatności i budowy relacji z firmami sektora MŚP. Pracownicy banków są sprawdzani w zakresie umiejętności nawiązywania kontaktów z klientem, zrozumiałego i rzetelnego przedstawienia oferty, umiejętności posługiwania się językiem korzyści i biznesu. Ważnymi elementami jest też samo zaangażowanie pracownika w dialog z przedsiębiorcą, umiejętność organizacji pracy i budowy zaufania, a co za tym idzie – nawiązywania długotrwałej relacji.

Tajemniczy klienci realizują cztery scenariusze badań, obejmujące działalność produkcyjną, usługową i handlową. Sprawdzana jest także jakość i organizacja bankowości transakcyjnej, kredytowej i obsługa licznego grona klientów. Każdy scenariusz ma dwa warianty, a odwiedzający placówki ankieterzy wcielają się w różne role charakterystyczne dla sektora MŚP.

Badania mają na celu nie tylko wyłonienie zwycięzcy konkursu, tzn. banku najbardziej przyjaznego przedsiębiorcom. Wyniki i płynące z nich wnioski pozwolą na ulepszenie oferty banków, usprawnienie systemów transakcyjnych i polepszenie systemu obsługi przedsiębiorców w bankach, a więc i uatrakcyjnienie oferty.
Projekt prowadzi Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym działający przy Krajowej Izbie Gospodarczej.

Poznaj PeekQuicka

Innowacyjną platformę do zbierania informacji z rynku.

Dowiedz się więcej

PeekQuick wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies), które usprawniają działanie serwisu. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. W innym wypadku ciasteczka będą umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Wszystko jasne!