Jak klienci oceniają obsługę

Jak wynika z nowego raportu Polskiego Programu Jakości Obsługi, średnio co czwarty konsument w Polsce opuszcza miejsce obsługi niezadowolony. Co jeszcze, jako klienci, mamy ze sobą wspólnego?

Od lat już najwyżej w zakresie jakości obsługi plasują się branże związane z urodą, rozrywką oraz samorozwojem. Wysoko też oceniane są sklepy internetowe. Najniżej na skali zadowolenia z obsługi znalazły się usługi pocztowe i kurierskie oraz urzędy i instytucje w których nadal pokutują zwyczaje i standardy sprzed trzech dekad.

jakosc-obslugi-w-polsce_3

Najmocniejszym i najlepiej ocenianym przez klientów aspektem obsługi, jest wygląd biur, sklepów i placówek. Cieszy, że zaraz potem znajdują się kompetencja i wiedza personelu. Klienci najniżej oceniają organizację i czas obsługi. Oznacza to, że z upływem czasu stajemy się coraz bardziej niecierpliwi, a nic nie dokucza nam tak, jak kolejki.

jakosc-obslugi-w-polsce_2

 

Gdzie najłatwiej spotkać satysfakcjonującą obsługę? Na zaszczytnym podium – Szczecin, Kraków i Bydgoszcz. Najwięcej pracy czeka Warszawę, Lublin i Łódź, które znalazły się na samym końcu zestawienia. Cóż, usługodawcom z tych trzech miast życzę lepszych not w kolejnych rankingach i zapraszam na szkolenia do… Krakowa :).

jakosc-obslugi-w-polsce_1

Źródło: Polski Program Jakość Obsługi zbiera opinie konsumentów przez 365 dni za pośrednictwem portalu jakoscobslugi.pl oraz aplikacji mobilnej Premia360. Tegoroczna edycja trwała od 1.12 2014 do 30.11 2015, w tym czasie zebranych zostało 139 069 opinii z całego kraju.

Poznaj PeekQuicka

Innowacyjną platformę do zbierania informacji z rynku.

Dowiedz się więcej

PeekQuick wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies), które usprawniają działanie serwisu. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. W innym wypadku ciasteczka będą umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Wszystko jasne!