Jak klienci oceniają obsługę
Jak wynika z nowego raportu Polskiego Programu Jakości Obsługi, średnio co czwarty konsument w Polsce opuszcza miejsce obsługi niezadowolony. Co jeszcze, jako klienci, mamy ze sobą wspólnego?
Od lat już najwyżej w zakresie jakości obsługi plasują się branże związane z urodą, rozrywką oraz samorozwojem. Wysoko też oceniane są sklepy internetowe. Najniżej na skali zadowolenia z obsługi znalazły się usługi pocztowe i kurierskie oraz urzędy i instytucje w których nadal pokutują zwyczaje i standardy sprzed trzech dekad.
Najmocniejszym i najlepiej ocenianym przez klientów aspektem obsługi, jest wygląd biur, sklepów i placówek. Cieszy, że zaraz potem znajdują się kompetencja i wiedza personelu. Klienci najniżej oceniają organizację i czas obsługi. Oznacza to, że z upływem czasu stajemy się coraz bardziej niecierpliwi, a nic nie dokucza nam tak, jak kolejki.
Gdzie najłatwiej spotkać satysfakcjonującą obsługę? Na zaszczytnym podium – Szczecin, Kraków i Bydgoszcz. Najwięcej pracy czeka Warszawę, Lublin i Łódź, które znalazły się na samym końcu zestawienia. Cóż, usługodawcom z tych trzech miast życzę lepszych not w kolejnych rankingach i zapraszam na szkolenia do… Krakowa :).