4 sposoby na rozkochanie w sobie klienta

Choć Walentynki kojarzą się z czekoladkami, kwiatami i romantycznymi kolacjami w eleganckich restauracjach, istnieje też inny kontekst tego wyjątkowego dnia. Zwłaszcza jeśli prowadzisz firmę i obsługujesz klientów.


Zamiast skupiać się na bardziej trywialnej (choć niepozbawionej uroku) stronie walentynkowego święta, pomyśl, co sprawi, że Twoi klienci zakochają się w Tobie? Mam kilka sugestii – do wykorzystania przez cały rok.

1. Nie musisz wysyłać czekoladek. Wyślij maila!
O zaletach skutecznej komunikacji mailowej pisałam już tutaj, ale przypomnę – mimo natłoku maili i newsletterów, klienci lubią dostawać wartościowe, merytoryczne wiadomości od firm, na których newslettery się zapisali. Przypomnij się przed Walentynkami z krótkimi życzeniami. Efekt wzmocni miła niespodzianka, jak rabat czy bonusy.

2. Nawiąż rozmowę….
… najlepiej twarzą w twarz! Niewymuszona, lekka rozmowa to najlepszy sposób na okazanie zainteresowania klientem i wzbudzenie jego sympatii. Nie każdy potrafi to robić naturalnie, ale sztuki takiej konwersacji można się nauczyć. Jeśli Twoja firma jest mała i kontaktujesz się bezpośrednio z klientami, opanuj kilka naturalnych zagajeń i testuj swoje umiejętności tak często, jak to możliwe. Naucz tego też swoich pracowników. Na początek krótka rozmowa o pogodzie na pewno wystarczy. Zapał do konwersacji dostosuj do preferencji klienta – jeśli dwa lub trzy krótkie pytania spotykają się tylko z bąknięciem, nie naciskaj.
Nie mów też zbyt dużo, raczej słuchaj – to najszybszy sposób, by wzbudzić sympatię.

3. Używaj właściwych słów.
Nikt nie lubi negatywnych komentarzy, ale prowadzenie biznesu jest z nimi nierozerwalnie powiązane. Tysiące potencjalnych klientów zobaczy recenzje konsumentów online, na Facebooku, poprzez Googla lub specjalnie przeznaczonych do tego stronach. Co napotkają, gdy pojawi się krytyka? Twoją rozsądną i sympatyczną odpowiedź, czy zdania pełne złości i chęci odwetu?
To jak reagujesz na krytykę, jest dla Twoich klientów ważniejsze, niż Ci się wydaje. Potrzebujesz pomocy w tym zakresie? Zerknij tutaj (link do notki).

4. Zbuduj głębszą relację.
Relację z klientem można zbudować w różny sposób. To Ty musisz dobrać formę, najlepiej pasującą do Twojej firmy. Dla mniejszych, lokalnych biznesów dobrym wyjściem będzie zorganizowanie dnia otwartego, małego eventu, lub dnia miłych niespodzianek dla odwiedzających klientów. Dla większych, ogólnokrajowych firm, lub takich, które zarządzają wieloma placówkami na raz, internet i media społecznościowe to wspaniałe narzędzia, pozwalające skupić i przywiązać do siebie społeczność. Klienci doceniają starania.

Powodzenia! I udanych walentynek :).

Poznaj PeekQuicka

Innowacyjną platformę do zbierania informacji z rynku.

Dowiedz się więcej

PeekQuick wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies), które usprawniają działanie serwisu. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. W innym wypadku ciasteczka będą umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Wszystko jasne!