Twój klient ma już smartfona
Czy wiesz, że już na początku 2015 roku 60% Polaków deklaruje, że ma i używa smartfonów, a odsetek ten ciągle rośnie? Większość osób posiadających smartfony korzysta z ich pomocą z internetu, szukając ofert, sklepów, opinii i robiąc zakupy.
Technologie mobilne to dla niektórych jeszcze czarna magia, ale jeśli nie chcesz pozostawać w tyle, zacznij nadrabiać. Klient najprawdopodobniej już szuka Twojej ofert w internecie i robi to za pomocą telefonu. Czego od Ciebie oczekuje?
1. Oczekuje, że pomożesz mu zaoszczędzić czas. Tego jednego brakuje nam wszystkim! Multitaskujemy, robimy coraz więcej rzeczy z pomocą internetu bo zależy nam, aby załatwiać sprawy szybko i sprawnie. Klient nie chce czekać. Chce mieć dostęp do Twojej usługi tu i teraz, stojąc w korku, na przystanku, podczas krótkiej przerwy na kawę. Przemyśl strategię marketingową w internecie i pomóż mu w tym!
2. Oczekuje, że nie będzie musiał się wysilać. Niestety, to prawda. Wszystko ma się dziać nie tylko szybko, ale też właściwie samo. Usługodawcy muszą być niemal w głowach swoich klientów i przewidywać ich następny ruch. To nie łatwe, ale specjaliści od UX pomogą Ci zaprojektować najlepsze doświadczenie dla Twojego klienta.
3. Oczekuje nieograniczonego dostępu. O każdej porze i wszędzie, gdzie to możliwe. Tu nie wszystko zależy od Ciebie, ale jeśli dysponujesz własną stroną, możesz się spodziewać, że w myśl zasady „dostęp zawsze i wszędzie” użytkownicy będą chcieli na nią zaglądać korzystając z urządzeń mobilnych. Zadbaj o nowoczesny, responsywny design i łatwy dostęp do kontaktu.
4. Chce pozytywnych emocji. To stara zasada sprzedażowa, która sprawdza się z podwójną siłą. Twoi klienci lubią dobrze się czuć, lubią się śmiać, lubią być docenieni i chwaleni. Gry, aplikacje mobilne i wtyczki społecznościowe to tylko niektóre ze sposobów, żeby im to zapewnić.
5. Łaknie szczerości. Wszyscy żyjemy otoczeni reklamą, jej sloganami, przekłamującymi rzeczywistość obrazami. Klienci docenią Twoją szczerość i chętnie zobaczą autentyczną twarz stojącą za marką. Zwracaj się do nich bezpośrednio, nie bój się przyznawać do błędów – nie wezmą Ci tego za złe.
Klienci, którzy znajdą Twoją ofertę za pośrednictwem smartfona, przeważnie będą należeli do młodszej grupy wiekowej (15-19 lub 20-29 lat). To inna grupa niż ta, która kontaktuje się z Tobą telefonicznie, czy przychodzi do firmy z ulicy. Jej członkowie są bardzo wymagający, przyzwyczajeni do tego, że świat usług dostosowuje się do nich, ale jednocześnie szybcy w podejmowaniu decyzji i chętni, by powracać. Spraw, aby poczuli się ważni: szczerość, szybkość i prostota to trzy zasady, które Ci w tym pomogą.