7 inspirujących cytatów na temat obsługi klienta
Długi weekend już niestety za nami, ale nie martw się – następny już za miesiąc. Tymczasem mamy dla Ciebie 7 inspirujących cytatów, które pomogą Ci bezboleśnie i z sukcesami wrócić do pracy po słodkim okresie lenistwa.
Ludzie mogą zapomnieć, co powiedziałeś, mogą zapomnieć, co zrobiłeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki Tobie poczuli. – Maya Angelou
Obsługa klienta jest grą na emocjach. Chociaż nie należy lekceważyć merytorycznej strony pracy z klientem, emocje są równie ważne i częściej niż suche wiadomości wpływają na ostateczną opinię klienta o firmie, którą reprezentujesz.
Lojalni klienci nie tylko wrócą, nie tylko polecą Cię innym, ale ZMUSZĄ swoich przyjaciół do robienia interesów z Tobą. – Chip Bell
Nie martw się, środki przymusu nie będą drastyczne! Prawda jest taka, że siła perswazji rośnie wprost proporcjonalnie do zadowolenia. Jeśli Tobie coś się bardzo spodoba, istnieje wielka szansa, że nie poddasz się łatwo, próbując przekonać do tego przyjaciół. Twoi klienci reagują tak samo!
Bądź na tyle blisko swoich klientów, aby powiedzieć im czego chcą, zanim sami się na to zdecydują. – Steve Jobs
Nie musisz być jasnowidzem – skup się na klientach, poznaj ich potrzeby i preferencje, a zdziwisz się, jak często wiesz, czego chcą, zanim zdążą Ci o tym powiedzieć.
Nie znam klucza do sukcesu, ale kluczem do porażki jest próbowanie zadowolenia wszystkich wokół. – Bill Comby
To motto życiowe sprawdza się zwłaszcza w obsłudze klienta. Można je interpretować na wiele różnych sposobów. My proponujemy taki: jeśli musisz zadecydować, pomiędzy zadowoleniem klienta, a zadowoleniem kogoś innego (w tym siebie) – zawsze stawiaj na klienta na pierwszym miejscu. Pamiętaj też, że nie każdy musi być klientem Twojej firmy – na rynku jest różnorodność firm i klientów, łączących się zgodnie z profilem tych pierwszych i preferencjami drugich. Nie „poluj” więc na wszystkich możliwych klientów, skup się na swojej grupie docelowej i jej wymaganiach.
Obsługa klienta nie powinna być tylko działem. Obsługa klienta jest zadaniem wszystkich pracowników. – Ken Blanchard
Niezależnie od tego, ile działów ma Twoja firma lub w jakim dziale pracujesz, wykonując lub nadzorując pracę myśl o kliencie i o tym, jak Twoje działania na niego wpłyną. Harmonijna współpraca na rzecz dobra klienta to niezawodna droga do jego zadowolenia.
To, jak klient postrzega świat – to Twoja rzeczywistość – Kate Zabrskie
Brzmi brutalnie? Spójrz na to inaczej – ta zasada ma fantastyczne zastosowanie w sytuacjach kryzysowych. Im szybciej spojrzysz na sytuację oczami Twojego klienta, tym szybciej pojmiesz, o co mu chodzi i tym szybciej zdołasz mu pomóc.
To prosta, ale potężna zasada: zawsze dawaj ludziom więcej niż się spodziewają. – Nelson Boswell
Nie zadowalaj się pracą po najniższej linii oporu. Nie kończ na zrobieniu niezbędnego minimum. Nie odgaduj zachcianek klientów. Wykonuj swoją pracę najlepiej jak potrafisz i zawsze staraj się zrobić coś ekstra – zaskoczy Cię, jak bardzo docenią to Twoi klienci.