Ile warte jest „dzień dobry”?
Czy drobny fakt przywitania klienta wchodzącego do sklepu może mieć znaczący wpływ na sprzedaż? Dlaczego warto wyszkolić pracowników tak, aby zawsze krótko, ale miło i nienachalnie witali klientów?
Wydawałoby się, że proste „dzień dobry” to podstawa kulturalnego zachowania i najbardziej oczywiste z przywitań. Okazuje się jednak, że w dobie samoobsługowych sklepów o labiryntowym rozkładzie i szybkich, samodzielnych zakupów, ta podstawa jest bardzo często zaniedbywana i pierwsze słowa z ust sprzedawcy padają dopiero, gdy klient sam zwróci się do pracownika o radę. Często jednak klient nie traci czasu na dociekania – zamiast tego wychodzi z pustymi rękami i… nie wraca.
Wymagający, poinformowany, najważniejszy
Klient – inaczej konsument – obok producenta to podstawowy uczestnik rynku. Klient – ogniwo występujące na końcu łańcucha ekonomicznego. Jednocześnie klient – nabywca towarów i usług, czyli ten, który płaci za to, co firma oferuje. Klient – osoba często lekceważona przez pracowników przedsiębiorstw, traktowana jak kłopot. Przeczytaj artykuł Katarzyny Zalass z PeekQuicka w magazynie Nowoczesne Zarządzanie.